وب سایت تخصصی مهندسی برق گرایش کنترل و شبکه انتقال نیرو

سیستمهای کنترل و ابزار دقیق - اتوماسیون در صنعت برق/ HV- بهره برداری پستهای انتقال و فوق توزیع نیروی برق/ HV-تجهیزات پست و خطوط انتقال نیروی برق فشارقوی

وب سایت تخصصی مهندسی برق گرایش کنترل و شبکه انتقال نیرو

سیستمهای کنترل و ابزار دقیق - اتوماسیون در صنعت برق/ HV- بهره برداری پستهای انتقال و فوق توزیع نیروی برق/ HV-تجهیزات پست و خطوط انتقال نیروی برق فشارقوی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شماتیکی از قطعات مهم الکترونیکی

مهندس سعید پورصالحی | Friday, 27 Mehr 1397، 11:15 PM | ۰ نظر

  • مهندس سعید پورصالحی

نمای کلی سیستم اتصال زمین

مهندس سعید پورصالحی | Monday, 23 Mehr 1397، 08:28 PM | ۰ نظر

  • مهندس سعید پورصالحی

شماتیک تجهیزات کنترل موتور الکتریکی

مهندس سعید پورصالحی | Friday, 20 Mehr 1397، 09:36 PM | ۰ نظر

  • مهندس سعید پورصالحی

مفاهیم مدار جریان الکتریسیته

مهندس سعید پورصالحی | Friday, 20 Mehr 1397، 12:17 AM | ۰ نظر

  • مهندس سعید پورصالحی

ابعاد انواع دکل های برق

مهندس سعید پورصالحی | Friday, 20 Mehr 1397، 12:11 AM | ۰ نظر

  • مهندس سعید پورصالحی

گوی هشداردهنده خطوط هوایی انتقال برق

مهندس سعید پورصالحی | Wednesday, 18 Mehr 1397، 10:47 PM | ۰ نظر

بر روی کابل های (هوایی) فشار قوی برق که از روی جاده ها و اتوبان ها عبور می کنند،  معمولاً گوی هایی به رنگ های سفید ، نارنجی و قرمز را می بینید. این گوی های رنگی که به آن ها warning balls  ، Aerial marker balls ، marker balls  یا Warning Sphere  می گویند.

جنس آن ها از  پلی اتیلن مقاوم به اشعه ماورای بنفش و ازن است و همچنین  قطر آن ها طبق توصیه های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO)  نباید کمتر از ۶۰۰ میلی متر باشد. و فاصله بین هر دو گوی متوالی نباید از ۳۰ متر بیشتر باشد. اگر گوی ها از ۶۰۰ میلی متر بیشتر باشند میتوان فاصله بین دو گوی را بیشتر کرد. مثلا برای گوی های ۱۳۰۰ میلی متری فاصله ۴۰ متری نیز قابل قبول است. ارتفاع بالاترین نقطه گوی نباید از بالاترین نقطه کابل پایین تر باشد. این گوی های رنگی بیشتر در محل تقاطع خطوط انتقال و فوق توزیع یا جاده ها نصب می شود. وزن آنها حدود ۷ کیلوگرم است.

این گوی از دو نیم کره مجزا تشکیل شده که توسط کلمپ روی کابل برق به هم متصل می شوند. جنس کلمپ آلومینیومی است که اندازه آن با قطر کابل تنظیم می شود.

  • مهندس سعید پورصالحی

دوربین مداربسته لامپی ۳۶۰ درجه(پانوراما)

مهندس سعید پورصالحی | Friday, 13 Mehr 1397، 12:42 AM | ۰ نظر

دوربین مدار بسته لامپی 360 درجه Fisheye پانوراما

 👆👆👆👆👆👆

دوربین لامپی 360 درجه WIFI رم خور فیش آی (دوربین چشم ماهی) دارای تصویر پانورامای فول اچ دی 360 درجه با زاویه دید بسیار وسیع می‌باشد و دارای قابلیت ضبط صدای با کیفیت و امکان مکالمه دو طرفه‌ی اینترنتی است. با تنها یک عدد از این دوربین مداربسته میتوان یک سالن نسبتا بزرگ تا حدود 80 متر مربع را به طور کامل و با کیفیت بالا پوشش داد. این مینی دوربین کوچک فیش آی 360 درجه هوشمند با لنز بسیار واید چشم ماهی خود از پیشرفته ترین دوربین‌های موجود در بازار است و با نمای تصویر بسیار گسترده به همراه قابلیت انتقال تصویر وای فای و انتقال تصویر اینترنتی P2P بدون آی پی استاتیک گزینه‌ ای بسیار مناسب برای نظارت محسوس و نامحسوس اماکن مسکونی، اداری و تجاری و صنعتی می‌باشد.

 کاربرد دوربین مداربسته مدل لامپی

دوربین مداربسته بی سیم 360 با حافظه داخلی یک لامپ نیست بلکه یک دوربین مداربسته امنیتی بدون DVR است. این دوربین یک طراحی نوآورانه با کاربری بسیار آسان دارد به طوری که تنها با قرار دادن یک کارت میکرو SD در دوربین و نصب آن در سر پیچ لامپ، به طور خودکار ضبط ویدئو آغاز می گردد. مزیت کلیدی این مدل از دوربین های لامپی این است که برای نصب و راه اندازی آن به هیچ دانش فنی و یا کابل کشی خاص و حتی دستگاه ضبط ویدئو (DVR) نیازی نخواهید داشت. این دوربین از تجهیزات حفاظتی دارای قابلیت تصویربرداری و ذخیره فیلم در کارت حافظه تا حداکثر 32 گیگابایت به صورت 24 ساعته می باشد و فایل های ویدئویی تا بیش از 8 روز بر روی آن ذخیره می گردند. این سری از دوربین مخفی امنیتی برای نصب در خانه، اداری، کارخانه، مرکز خرید، رستوران ها و غیره مناسب می باشد

مشخصات فنی دوربین لامپی:

– کیفیت 2 مگاپیکسل FULL HD

– تکنولوژی : تحت شبکه IP

– 360 درجه پانوراما

– وای فای

– بدون نیاز به دستگاه ضبط

– ساپورت رم تا 64 گیگابایت

– صدا دو طرفه (قابلیت مکالمه)

– 4 تصویر

– فشرده سازی : H.264

– سنسور: CMOS

– انتقال روی موبایل و اینترنت بدون نیاز به آی پی استاتیک

– قابل نمایش ویدیو ضبط شدن روی گوشی بدون نیاز به خارج کردن مموری از روی دوربین


  • مهندس سعید پورصالحی

چاپ گر عکس موبایل

مهندس سعید پورصالحی | Tuesday, 10 Mehr 1397، 10:53 AM | ۰ نظر

 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 

 

 

چاپ گر موبایل

 

  • مهندس سعید پورصالحی

معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی - دانشگاه کارآفرین

مهندس سعید پورصالحی | Saturday, 7 Mehr 1397، 09:10 AM | ۰ نظر

دانشگاه جامع علمی - کاربردی ( دانشگاه کارآفرین )

              دانشگاه جامع علمی - کاربردی دانشگاهی نیمه دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مهرماه سال ۱۳۷۰ به تصویب رسیده‌است و امروزه بیش از ۱۰۰۰ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف مهارتی در سراسر کشور دارد. بیش از ۲۰۰ مرکز آموزشی این دانشگاه در کلان‌شهر تهران قرار گرفته‌است. این دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی-کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری خبرگی اقدام می‌کند.

دانشگاه جامع علمی - کاربردی
University of Applied Science and Technology UAST Logo.svg
تأسیس ۱۳۷۰/۰۸/۱۳
نوع نیمه دولتی
رئیس دکتر محمد حسین امید - سرپرست از ۵ تیر ۹۵
مکان تهران
وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران
وب‌گاه http://www.uast.ac.ir

معرفی دانشگاهویرایش

دانشگاه جامع علمی - کاربردی یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربهٔ اجرایی می‌باشند تشکیل و با به‌کارگیری و سازمان‌دهی امکانات، منابع مادی و انسانی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی‌ارشد اقدام می‌کند.

دانشگاه جامع علمی - کاربردی تنها متولی نظام آموزش عالی علمی - کاربردی (یا به عبارتی بهتر نظام آموزش عالی مهارتی) است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اداره می‌شود. هدف دانشگاه جامع، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می‌باشد به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آن‌ها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب نمایند. این سیستم آموزشی با بهره‌گیری از مدل Community college ایالات متحده آمریکا - که مشتمل بر ۲۲۰۰ مرکز آموزش Education Center می‌باشد و به ارائه درجه دانشگاهی Degree در رشته‌های تعمیرات، برق کاری، صنعت و … در مقاطع مختلف فوق دیپلم و لیسانس می‌پردازد برای اولین بار توسط آقای دکتر ابتکار (پدر خانم دکتر ابتکار معاون کنونی رئیس جمهور در امور زنان و خانواده) به ایران آورده شد و تنها سیستم Education center از نوع مهارت آموزی در ایران می‌باشد. دانشگاه جامع مسئولیت برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، پشتیبانی‌های کارشناسی، عملیاتی، اطلاعات و سیاست‌گذاری‌های کلان و نیز نظارت و ارزشیابی مراکز و موسسات علمی-کاربردی را برعهده دارد.

مراکز و موسسات آموزش عالی علمی - کاربردی زیرنظر دانشگاه، رکن اجرایی آموزش‌های علمی-کاربردی و به قصد ارتقاء دانش کار و ایجاد مهارت‌های متناسب با حوزهٔ فعالیت شغلی افراد تأسیس شده‌است.

اهداف آموزش‌های علمی - کاربردیویرایش

  1. ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه‌جانبه (صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی-کاربردی کشور.
  2. ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌های کاربردی در جامعه.
  3. فراهم‌سازی زیربنای مناسب به‌منظور به‌کارگیری توان دانش‌آموختگان دوره‌های نظری در حل مسائل کاربردی.
  4. زمینه‌سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال فناوری نوین

راه‌اندازی مقطع  دکتریویرایش

سرپرست دانشگاه جامع علمی - کاربردی با تأکید بر این‌که پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی - کاربردی متوقف نمی‌شود، از ایجاد مقطع دکترا در این دانشگاه خبر داد.

با توجه به هدف اولیه از تأسیس این دانشگاه (که افزایش مهارت نیروهای فعال جامعه می‌باشد)، راه‌اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه با انتقاداتی مواجه بود، اما موافقان معتقدند این دانشگاه می‌تواند در مقطع دکتری به شکل کاربردی و با هدف تربیت خبره وبا عنوان دکتری خبرگی یا DBA مخفف Doctor of Business Administration و از میان کارکنان و متخصصین دانشجو پذیرش نماید و این دانشگاه از سال گذشته به شکل آزمایشی همراه با آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی اقدام به پذیرش تعدادی دانشجوی دوره دکتری نموده‌است.

رتبه و جایگاه دانشگاه جامع علمی - کاربردیویرایش

سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بوده و مدرک آن مورد تأیید وزارت علوم و قابل ترجمه و دارای اعتبار بین‌المللی می‌باشد، البته اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی به واحدهای دانشگاهی آن نیز بازگشته و واحدهایی نظیر، دانشکده پست و مخابرات ایران، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه صنعتی مالک اشتر ،واحد11موسیقی تهران و… از اعتبار بالاتری نسبت به سایر واحدها برخوردارند و نظام آموزشی آن منطبق بر نظام آموزشهای مهارتی و علمی و کاربردی دنیا پایه‌ریزی شده و اساس پایه‌ریزی آن نظام بخشی به دانشگاه‌های زیر مجموعه سایر وزارتخانه‌ها بوده و مصوبات گروه‌های درسی و سیلابس آن نیز امروز در سطح عالی در سایر دانشگاه‌های ایران اعم از دولتی و غیرانتفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

University of Applied Science and Technology UAST Logo.svg   





  • مهندس سعید پورصالحی

همایش نیروگاه های خورشیدی در تهران

مهندس سعید پورصالحی | Thursday, 5 Mehr 1397، 03:56 PM | ۰ نظر

  • مهندس سعید پورصالحی